نابغه مازندرانی ۶ ساله ژیمناستیک و پشتک ایران در اینستاگرام

سیمون بایلز، مدال آور آموزش ژیمناستیک در المپیک، روند تمرینات خودش از حالت مقدماتی تا پیشرفته را برای تبدیل شدن شما به یک قهرمان ژیمناستیک آموزش می دهد. برای توسعه شکل مناسب بدن، بیشتر باید روی هرچه بهتر انجام دادن تمرین تمرکز کنید تا آنکه بدون برنامه و بیوقفه تمرین را تکرار کنید. ژیمناستیک آمریکایی این یک هیئت حاکمه برای ژیمناستیک ملی در آمریکا میباشد. در گذشته، تنها مشتی باشگاه ژیمناستیک و برنامههای تمرینی NCAA آمریکا میتوانست قهرمانهای المپیکی بسازد. کوتاهقامتترین ورزشکار حاضر در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو در حالی که تنها ۲۰ سال دارد، ۱۹ مدال در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده است. ورزشکار اما باید تمریناتی را انجام دهد که او را برای مسابقات حرفهای آماده میکند زیرا رشد تودههای عضلانی که به درد مهارتهای ژیمناستیک نمیخورد، تنها موجب پسرفت ورزشکار میشود. پست تتلو و فحاشی لشکر تتلیتی (لقب هواداران تتلو) علیه علی کریمی به بلاک شدن صفحه آرات توسط علی کریمی منجر شد که ظاهراً برای پدر آرات بسیار ناراحتکننده بود. مانند خم شدن ها، حرکات کششی، سر خوردن ها، پرش ها، تعادل ها و چرخش ها که به طریق موزون و هماهنگ انجام می شود.

آموزش ژیمناستیک اولولی امروزه با پیشرفت هایی که در دنیای ورزش صورت گرفته و مطابق با نیاز های جامعه و بشر امروزی باطبع ورزش و نیاز های ورزشی هم پیشرفت داشته است مثلا در همین ژیمناستیک به غیر از شاخه هنری آن رشته ها و زیر شاخه هایی مانند آکروژیم – ترامپولین – ریتمیک و ایروبیک و … این افراد اغلب قد کوتاه را ژنتیکی داشته اند، مثلا فردی با قد زیر متوسط از یک خانواده با قد زیر متوسط پا به ژیمناستیک می گذارد و شاید در این ورزش کمی به متوسط نزدیک شود اما باز هم قد او کوتاه است که این تقصیر ژیمناستیک نیست. مسابقات ژیمناستیک تکنفره بوده و اغلب با هنرنمایی بدنی در دو بخش بانوان و مردان به صورت جداگانه در شاخههای متعددی برگزار میشود که در مردان، اصلیترین آنها حرکات زمینی، خرک حلقه، دارحلقه، پرش از خرک، پارالل و بارفیکس است. ورزش هوازی ممکن است یک دویدن آهسته 30 دقیقهای باشد، اما اغلب شامل حرکات با فاصله میشود.

آموزش ژیمناستیک با عکس

همه تمرینات با سفتی و شکل مناسب بدن انجام میشوند. بخش اعظمی از تمریناتی که برای داشتن بدنی شبیه ژیمناستیککاران باید انجام دهید، تمرینات مقاومتی بالاتنه است. ژیمناستیک برای کودکان در حال حاضر بیشتر است دیدگاه موثر ورزش که ترکیبی از پلاستیک، قدرت و وحشت است. معمولا هر کودکی بنابر علاقه و یا تشخیص خانواده او برای پر کردن اوقات فراغت یا شروع یک فعالیت ورزشی ممکن است یکی از اولین گزینههایش ورزش ژیمناستیک باشد چرا که ژيمناستيک یکی از پرطرفدارترین رشته های ورزشی در میان کودکان است که مورد استقبال قرار می گیرد. زمانی که حرکات پایه و پیشرفته ژیمناستیک را انجام میدهیم، پایین تنه به خوبی تمرین داده میشود و حتی گاهی برای افزایش قدرت آن نیز زمان جداگانه صرف میکنیم. فرض کنید در اتاق وزنه شما میخواهید با حرکات اصلی شروع کنید: حرکات شکم، خصوصا حرکاتی که به استواری و مردان فوق قوی نیاز دارد (دمر بخوابید، دستها و پاهایتان را تا جایی که میتوانید بالا بیاورید؛ 2 ثانیه نگه دارید، پایین بیاورید و تکرار کنید). ژیمناستیککاران متوسط مرد هفتهای بیش از 25 ساعت تمرین را به مدت 20 سال ادامه میدهند تا به المپیک برسند، حتی اگر خیلی با استعداد باشند.

، می توانند توجه درونی و کنترل شخصی بیشتری به دست آورند.برای آنکه به المپیک برسید باید تمرین صحیح و استعداد داشته باشید. از آنجا که ارتقای قدرت و کنترل بالاتنه برای بیشتر ورزشکاران چالش برانگیز و کمتر طبیعی است، عموما زمان بیشتری برای آمادهسازی فیزیکی آن صرف میشود. جوانان با انجام تمرینات چالش برانگیز و تحریک کننده، از جمله ژیمناستیک، می توانند توجه درونی و کنترل شخصی بیشتری به دست آورند. البته برای رسیدن به درجات بالای ژیمناستیک، فرد باید از سنین پایین مثلا حدود 5 سالگی تمرینات خود را آغاز کند. اگر بدن شما به اندازه کافی ورزشکار نباشد ، ممکن است در انجام آن موفق نشوید شکاف اولین باری که آن را امتحان کردم هنگامی که قدرت و انعطاف پذیری عضلات شروع به ساختن کرد ، شما می توانید پاهای خود را بیشتر گسترش دهید و بدن خود را نزدیک به زمین پایین بیاورید. رشد عضلانی بدن ژیمناستیککاران، چه کم باشد چه زیاد، به اندازهای است که ورزشکار به اندازه کافی نیرو برای توسعه مهارتها و عملکرد روزمرهاش داشته باشد.